TRANS-SİBİRYA EKSPRESİ,Çin Treni
Çok bölümlü dizi gibi anlatabileceğim rüya bir geziye katılmak ister misiniz? Haydi o zaman yazmak benden, hayal etmek sizden...
Çin, Moğolistan ve Rusya...Ve bütün bu yerlerde unutamayacağınız manzaralar, tatlar, danslar, sesler ve yaşanmışlıklar.
Hayalimizken gerçekleşen, aklımızda, yüreğimizde, anılarımızda kalan bu rüya
gibi gezinin mimarı Esin'ciğimi, bizleri zenginleştiren bilgisiyle, gezimizi kolaylaştıran beceri ve ustalığıyla Turizm insanı Atilla Tuna Bey'i ve yol arkadaşlarımı sevgiyle anıyorum.
Pekin'den başlayıp Moskova'da sonlanan, 9 bin kilometreyi aşan uzunluktaki Trans-Sibirya hattı dünyadaki en ünlü ve en etkileyici demiryolu hatlarından biri.
Filmlere, romanlara esin kaynağı olan, gezmeyi sevenlerin büyük hayali Trans-Sibirya demir yolu 1891-1961 yılları arasında bölüm bölüm tamamlandığında yolcularına dört mevsimi ve sekiz saat dilimini bir arada yaşama fırsatı vermiş.
İlk kez 1903 yılında Rus İmparator Treni ile Rus Çarı tarafından gerçekleştirilen
Pekin'den Moskova'ya Trans-Sibirya yolculuğu acentalar tarafından genellikle yılda bir kez olarak planlanıyor. Kendiniz gezecekseniz Moskova ya da Vladivostok'tan binip yedi farklı saat dilimini geçerek, istediğiniz yerde istediğiniz kadar kalarak bu rotayı yapabilirsiniz.
Biz İzmir'den başlıyoruz yolculuğa sonra İstanbul-Pekin.
Pekin'de ilk tren yolculuğu havaalanında.
Tran-Sibirya seyahati organizasyon olarak harika. Tren görevlileri Pekin'deki otelde misafirleri karşılıyor, Moskova'ya kadar eşlik ediyor. Muhteşem iki gün geçirdiğimiz Pekin'den Moğolistan sınırına kadar Çin treniyle gidiyoruz. Er Lian adlı sınır kasabasında Rus İmparator Treni'ne geçeceğiz.
Tren değişikliği ray açıklıklarının farklı olmasındanmış. Dünya'da üç ayrı ray sistemi varmış. Avrupa sistemi, Rus sistemi ve İngiliz sistemi(Hindistan-Pakistan).
16 saat süren bu yolculuğu Çin'in kırsal manzaralarını ve Gobi Çölü'nü izleyerek geçiriyoruz. Dünya'nın beşinci büyük çölü. 1.295.000 metrekarelik alanı ile güneyde Altun Dağ, Bei ve Yin dağları, batıda Tanrı Dağları, kuzeyde Altay ve Hangay Dağları arasında, en iyi korunmuş dinozor fosil yatağına sahip. Uzaydan görülmüş gizemli yapıları ve Moğol halkının adını anmaya korktukları söylenen dev solucan efsanesi var.
Kompartımanlar isme düzenlenmiş, temiz, rahat.Tren değişikliği ray açıklıklarının farklı olmasındanmış. Dünya'da üç ayrı ray sistemi varmış. Avrupa sistemi, Rus sistemi ve İngiliz sistemi(Hindistan-Pakistan).
16 saat süren bu yolculuğu Çin'in kırsal manzaralarını ve Gobi Çölü'nü izleyerek geçiriyoruz. Dünya'nın beşinci büyük çölü. 1.295.000 metrekarelik alanı ile güneyde Altun Dağ, Bei ve Yin dağları, batıda Tanrı Dağları, kuzeyde Altay ve Hangay Dağları arasında, en iyi korunmuş dinozor fosil yatağına sahip. Uzaydan görülmüş gizemli yapıları ve Moğol halkının adını anmaya korktukları söylenen dev solucan efsanesi var.
Her vagonun sonunda bir tuvalet bir de bu lavabolar var.
Bir gece konakladığımız Çin Treni'nin restoranı,
sabah kahvaltı.
Öğle vakti vardığımız Çin-Moğolistan sınır kasabasında biz kasabayı gezerken eşyalarımız Rus İmparator Treni'ne aktarılıyor.
Gelecek yazı Rus İmparatorluk Treni...
Yorumlar
Yorum Gönder