Somerset, Cheddar-İngiltere

Brüksel'den yarım saatlik bir uçuşla Londra'ya geldik ancak daha yolumuz uzun. Somerset Kontluğu'nun Wells şehrine gideceğiz. Otobüsle 3 saate yaklaşan bir yolculukla şehrimize vardık. Belçika yazılarımda gezi konseptini anlatmıştım. Ev sahiplerimiz bizi karşılayıp, evlerine götürdüler. Ben, Tülin ve Hilmi aynı evde misafir ediliyoruz. Dünya tatlısı, zarif, kibar ev sahibemiz Catriona Eagle bize çok geç olmasına rağmen atıştırmalık birşeyler hazırlamış. Yarınki programımızı öğrenip yatıyoruz.
Güzel bir kahvaltıdan sonra arabalarla Cheddar bölgesine gidiyoruz. Çedar peynirinin ilk bilinen noktası. Bu noktada araçlar bırakılıp tur otobüsüyle devam ediliyor.

Yemyeşil bir vadinin içinden peynirlerin dinlendirildiği mağaraya geldik.
Arkadaşlarım mağarada ben sokakta. son zamanlarda mağara gezmelerini sevmez oldum. Hayat sokakta:)

Orjinal bir tezgah.
Afrika her yerde.

Çedar peyniri... Süt üretimiyle bilinen Somerset bölgesinin bu kesimindeki bir köylünün  bir kova sütü mağarada unutup almaya geldiğinde sütün tadı çok güzel başka bir yiyeceğe dönüştüğünü görmesiyle başlamış bu peynirin öyküsü. Kökeni 12.yüzyılın sonu.
Kraliçe Victoria'ya(1819-1901) düğün hediyesi olarak sunulan 1000kg. çedar tekerleğinin ününü siz düşünün.

Bunlar da Cheddar'ın çiçekleri...
Sunum ve tadımlardan sonra öğle yemeği için Chew Walley'e gidiyoruz. Göl manzaralı, şık bir restoran. Turna balığıydı sanırım. Balık güzel, tatlı çok tatlı. İngilizler çok garantici. Dışarıda yenilecek yemek siparişlerini bile aylar öncesinden aldıklarından, biz de not etmediğimizden yemekler hep sürpriz:))

Su sporları yapılan gölün çevresi tam yürümelik, yeşil alanlar, nostaljik banklar.

Dönüş zamanı. Akşam yemeği evde. Yemeğimiz Kish güzel bir sunumla önümüzde. Fotoğraf yok, çok çekime sıcak bakmıyorlar.Yarın Bath'a gidiyoruz.